Hyllning

Jag var inne på Dze unnis blogg innan, och såg hennes inlägg om Ayumi Hamazaki och det första jag tänke var: "Eeeh, jag måste göra något liknande med min idol!" Copy-cat? Absolut. XD

Hur som helst; vem är det då jag syftar på? Såklart, ingen annan än Amy Lee från Evanescence. Alla som känner mig det minsta lilla vet om att jag tycker om Evanescence, men det är nog inte alla som vet om att jag tyckt om dem ända sen jag gick i 6:an. Så det blir då... 6 år iår, skulle jag tro! Jag föll då för "Bring me to life", som var jättepoppis då, och som Evanescence blev otroligt kända för. Men det var främst Amys röst som fick mig att börja gilla bandet (jag kunde nog inte tillräckligt mycket engelska för att kunna förstå deras texter helt och hållet då). Och även efter 6 år har jag fortfarande inte kunnat hitta någon med en vackrare röst, även och Junsu (DBSK) och Miyavi är inte långt efter. Hennes röst är så otroligt unik och vacker att jag bara ryser av att höra henne. Min största dröm (vad gäller musik nu) är att få höra hennes röst live; att få höra det live med egna öron och att höra det live via datorn är verkligen två helt olika saker.

Inte nog med att människan sjunger som en himla gudinna, hon är otroligt vacker också.

  

Hennes hår, smink och typ allting.. Det är alltid perfekt! *__*

  

Och jag älskar hennes kläder så enormt mycket! Alltid jättesnygga och originella kläder. Om det är någon kändis jag vill byta garderob med så är det Amy Lee!

I övrigt så är Amy bara en sån extremt mysig tjej och hon är en sån bra förebild för tjejer. Amy sa i en intervju att hon aldrig kommer att ha så djup urringning att hon visar brösten, till exempel. Bra, tycker att det ska vara fler som tänker som hon! Dessutom är hon så sjukt duktig på att skriva låttexter . ^^

Kommentarer
Postat av: simonaaa

uuuh, jag kommer ihåg när du tjatade om amy lee i sexan och sjuan, medan vi andra typ hatade henneXD men men, det är kul när man hittar folk som har otroliga röster^.^

2009-04-03 @ 11:33:11
Postat av: Mandy

Hoho, det var länge sen du XDD Hennes röst är fortarande helt otrolig __ Fattar inte hur ni inte kan tycka den, men aja... Smaken är som baken antar jag XD

2009-04-03 @ 20:58:49
URL: http://kikyo.blogg.se/
Postat av: Ani

Hon liknar min kusin! XD

2009-04-05 @ 17:56:13
URL: http://lilychouchou.blogg.se/
Postat av: Mandy

Då måste din kusin vara en otroligt vacker kvinna :D

2009-04-05 @ 19:18:36
URL: http://kikyo.blogg.se/
Postat av: Sara ;D

OMG :D evanescence :) , hon är grymt vacker! och hennes röst är helt strålande <3

love her<3

2009-04-21 @ 16:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0